IMG_2967.jpgVaikka ulkona ilma on aika kurja luja usko kevään tuloon ei horju. Välillä tulee vettä ja välillä vielä lunta, mutta kevät tulee niin kuin joka vuosi. Lähestulkoon samaan voi verrata mitä on tapahtunut viime aikoina.

Minun piti johtaa nyt huhtikuussa alkava raamattukurssi. No se jouduttiin perumaan koska oppilaita ei tullut. Saman aikaan Jumala on nostanut ajatusta, että Hän tekee jotain uutta meidän keskuksessa ja itse olen myös kokenut, että Jumala aikoo avata jotain uutta minunkin elämässä ja palvelutyössäni. Koska kurssi on peruttu, on sydämelleni noussut Sanan saaminen ulos. Ja kysymyksiä on noussut; miten voisin synnyttää ihmisissä Sanan janoa ja halua tukia itse Raamattua.

Järjestämme kuitenkin 8.5-12.5 Ilmestyskirja seminaarin ja myöhemmin kesäkuussa on toinen raamattu aiheinen seminaari.

 

Jumala joka minut näkee

Viime uutiskirjeestä on kulunut anteeksiantamattoman pitkä aika. Paljon ja samalla vähän on kerinyt tapahtua. Olen jatkanut omaa raamatun opiskelua ja olen nauttinut siitä todella. Sanan tutkiminen on pitänyt minut myös elämän rytmissä kun on ollut vaikeaa.

Tammikuussa minulla oli todella vaikeaa, koska joululomalla sydämeni särkyi taas, mitenköhän monen kerran tietyn ihmisen toimista. Tähän asti olin selvinnyt ja jaksanut uskoa, että asiat joskus muuttuvat. Tällä kertaa minut valtasi täydellinen epätoivo josta en tuntunut pääsevän ylös en rukouksen enkä ylistyksen avulla. Itku ei auttanut ja sain aina vain väliaikaisen avun tuskaani hiljaisissa hetkissäni mutta illalla ahdistus valtasi minut uudelleen.

Tätä jatkui kunnes eräänä aamuna itkin maassa makaen ja itkin Jumalalle huusin mielessäni: Näetkö minut näetkö minuun sattuu..? Jos näet anna että joku rohkaisisi minua tänään..

Yöllä eräs ystäväni oli laittanut rohkaisun tyttöryhmän toiselle jäsenelle (olen tämän tyttöryhmän watsup ryhmän jäsen ja pystyin lukemaan viestin). Viestin sanoma osui ja kolahti. Se oli kuin minun tilanteeseen nakutettu ja viestin pää sanoma oli: Jumala näkee sinun sisäisen avun huutosi ja on sinun kanssasi.  Kun luin viestin oli, kun Jumala olisi nostanut minut maaperälle joka kantaa ja ahdistus lähti eikä ole palannut.

 

Perhe elämää

Lapset voivat hyvin ja Roosa aloitti iltapäiväkerhon, koska olin varautunut että raamattukurssi alkaisi. Päätin pitää paikan, koska minun olisi joka tapauksessa pitänyt maksaa kuukauden verran kerhosta. Tämä lisää nyt opiskelu aikaani ja mahdollistaa että voin tehdä ehkäpä paljon muutakin. Roosa on alkanut itse lumeaan joskus iltaisin raamattua, hän aloitti psalmeista ja yhdessä olemme lukeneet evankeliumeja.

Simo pärjää hyvin koulussa ja pitää erityisesti urheilusta tosin hän on rikkonut kahdet suksisauvat tämän talven aikana. Simo on hyvin kiinnostunut Perettin kirjoittamasta seikkailusarjasta nuorille, jossa on huimia seikkailuja, mutta hyvä sanoma uskosta ja rukouksen voimasta.

IMG_2991.jpgSimon 10v kakku.

Ilkan yritys voi hyvin ja hänen kanssa aloitimme lukemaan miehille suunnattua kirjaa Villi ja vapaa.

Perheenä aloitimme myös sunnuntaisin Luukaan evankeliumin lukemisen ja tarkoitus olisi yhdessä tutkia ja mietiskellä sanaa. Viimeviikon kerta oli ensimmäinen yritys ja saa nähdä toimiiko tämä vai ei.

 

Rukous aiheet:

  • kiitos että olemme saaneet olla melkein koko talven terveitä
  • viisautta ja johdatusta kevään seminaareihin
  • Ilkalle voimaa ja jaksamista töihin
  • lapsille lisää intoa lukea ja tutkia raamattua