Hyvää syksyä kaikille!smiley
Syksy on uusien asioiden alkua ainakin meidän perheelle.  Simo aloitti eskarin, Roosa hoidon, Ilkka suunnittelee yrittäjyyttä ja minä haluaisin aloittaa Kings Kid’s  toimintaa täällä Rovaniemellä.
Olen myös kokenut että minun tulee toimia myös ohjaamassa eri lapsiryhmiä eri seurakunnissa ja näin toimia sillanrakentajana.
Kulunut kuukausi on kulunut niin levätessä kuin työn teossa. Ilkka oli Perheniemessä auttamassa eräässä rakennus projektissa. Minä olin kotona lasten kassa ja kun lapset aloittivat hoidon, kävin mustikassa ja esirukoilemassa. Kun Ilkka tuli takaisin olin monena päivänä hänen mukana töissä tuttujemme kotona tekemässä ”ulkohommia” terassin kylläsämistä ja ulkokalusteiden huoltoa ja nurmikon tasoitusta jne..
Uusi opetuslapseus koulu alkaa pian ja odotan sitä innolla, huomenna alkaa henkilökunnan koulutus johon olen lupautunut tulkiksi.
Toivon rukous tukea erityisesti koskien Kigs Kid’s suunnitelmia.  Haluaisin myös haastaa sinua tukemaan työtämme mahdollisuuksien mukaan myös taloudellisesti koska joudumme nyt matkustamaan paljon koulutusten vuoksi ja työni perustuu vapaaehtoisuuteen enkä saa palkkaa. Jos koet että tahtoisit lähteä työni tukijaksi ota yhteyttä .  Pienikin summa kuussa muuttaa asioita paljon. 

heart
Raamattu pala:
Mat 20:16  Näin viimeiset tulevat ensimmäisiksi ja ensimmäiset viimeisiksi."
Lapseni usein kilpailevat: minä ensin, minä ensin . Kuulostaako tutulta?  Tässä jakeessa Jeesus osoittaa että taivaan valtakunnan järjestys on päin vastainen vai…?
Tämä kyseinen ja jae on Jeesuksen vertauksesta viinitarhan työn tekijöistä jotka tekivät eri määrän työtä. Ja isäntä antoi jokaiselle saman verran palkkaa. Kuulostaa kauhean epäreilulta eikö. Hei mä tein kuus tuntia töitä ja saan palkaksi vain saman verran kuin se joka teki vaan yhen tunnin. Mutta miksi olisimme nurjia koska isäntä on hyvä ja tahtoo antaa omastaan. Olen pohtinut  että tämän jakeen taka-ajatuksena on myös sulkea pois kilpailuhenkisyys. Ettemme edes kilpailisi siitä kuka nyt palvelee eniten Isäntähän välittää vain siitä että tulimme hänen pellolleen töihin ja hänelle on meille se sama palkka kaikille koska hän on Hyväheart