Raamattukoulun kiireitä

Kulunut aika on ollut minulle työntäyteistä aikaa. Opetin ensikertaa elämässäni kirjeen Filemonille. Se oli haastavaa ja myös antoisaa. Nyt olemme opiskelleet Apostolienteot, Filemonin, Johanneksen evankeliumi, Roomalaiskirjeen, Heprealaiskirjeen ja tällä viikolla vuorossa on 1 Pietari. Eli tahti on kova joka viikko alkaa uuden kirjan opiskelu. Näin syntyy kokonaisvaltainen kuva niin uudesta kuin vanhastakin testamentista. Itse vaikka olenkin kirjat jo opiskellut omassa koulussani, olen saanut ilmestystä varsinkin Heprealaiskirjeestä. Jota opetti tänä vuonna ensimmäistä kertaa Pekka Puurunen, joka on osana kansallista johtotiimiä ja on toiminut monta vuotta Rovaniemellä opetuslapseuskoulujen opettajana.

 

Johtajan työ on tuonut useita haasteita minulle, mutta eteenpäin mennään. Jumala on auttanut paljon. Olen todella kiitollinen Päivistä joka johtaa kanssani koska voimme jakaa niin vastuuta kuin tehtäviäkin jotka johtajuuteen kuuluu.

 

Tanssi/ taide projekti

 

Ystäväni ja sieluhoitajani Tuulikki Pietiläinen pyydettiin järjestämään hengellinen taide opetus Lapin Kristillisellä keskuksella.

Ja hän pyysi minua toimimaan tanssijana tässä projektissa. vaikka olenkin ollut kiireinen tahdoin osallistua tähän projektiin.

Olemme viidenhengen naisryhmänä aiemmin tehneet samankaltaisen työn. Teokseen kuuluu runoja, huilun soittoa, tanssia ja hengessä laulua maalaukset taustana.  Nyt loimme yhdessä tarinan eheytymisestä.

Minun roolini oli olla eksynyt ja rikottu ihminen joka matkalla kohtaa Jeesuksen ja alkaa eheytyä. Tämä esitys on vaikea kuvata sanoin, se pitää kokea ja matkata yhdessä.

 

Perhe elämä

 

Perheelle on nyt jäänyt vähemmän aikaa viikolla, mutta yritän sitäkin tehokkaammin ottaa kaiken ilon irti sunnuntaista jolloin vietämme ”perhe päivää”.

Olemme käyneet retkellä, pelanneet lautapelejä ja touhunneet yhdessä.

Viikolla yhdessä olo aikana luen iltaisin lapsille Narnia sarjaa josta kaikki pidämme kovasti. Koska Roosa ei tahdo olla kotona paria tuntia odottaen Ilkkaa, tulee hän nyt melkein joka päivä keskukselle viettämään aikaa.  Iida on auttanut paljon Roosan läksyissä kun minulla on ollut muuta tekemistä. Ja Kati Nyyssölä, joka on nyt tullut uutena keskuksellemme henkilökuntaan, on myös viettänyt aikaa Roosan kanssa.

 

 

Kiitos ja Rukousaiheita

 

  • Lasten kesäloma lähenee eikä meillä vieläkään ole lastenvahtia sille ajalle
  • Kiitos lähenevästä hääpäivästä 10vuotta tulee täyteen
  • Kiitos terveydestä
  • Kiitos Jumalan avusta vaikeissa tilanteissa

 

Kaikki minä voin hänessä, joka minua vahvistaa. Fil 4:13