Opiskelun alku

Lokakuun alussa sain vihdoin itselle valmentajan raamattu opintoihini. Päivä jolloin vihdoin sain aloittaa opinnot, itkin ilosta että saan vihdoin aloittaa. Aloitin Markuksen evankeliumista jota olenkin nyt opiskellut ahkerasti joka päivä. Jokaiseen kirjaan saan 6 viikkoa opiskelu aikaa. Opiskelu on antoisaa mutta haastavaa koska opiskelen englanniksi.

 

Kerhoilua

Olen päättänyt jatkaa yhä Nooan arkki kerhossa. Tällä kertaa pidän kerhoa vain kerran kuussa. Opetan Lastenmission vihkosesta Kuka Jumala on?  Vihkonen sisältää 5 opetusta joista kerkeän pitämään 4. Kerhossa olemme tanssineet ja ylistäneet Jumalaa mutta myös ihan leikkineet opetuksen jälkeen. Tänä vuonna kerhossa on alussa aina jokin pulma tehtävä joka pitää ratkaista ja on ollut hauska nähdä lasten löytävän ja keksivän ratkaisuja eri pulmiin. Pulma tehtävästä vastaa muut kerhon ohjaajat ja olen saanut vain seurata sivusta.

Donkkis illoissa on hauskaa

Käymme myös kerran kuussa lasten kanssa Donkkis illoisssa jotka vastaavat Kids action iltoja. Viime vuonna kävimme Muurolassa asti Donkkiksessa koska se oli niin kiva juttu meidän lapsille. Muurolaan on puolentunnin ajo matka meiltä mutta se ei menoa estänyt. Olen itse myös vapaehtoisena mahdollistamassa iltaa, autan herkku pisteessä antamalla lapsille herkkuja. Sekä Simo että Roosa tykkäävät illasta tosi paljon, koska siellä on hauskaa tekemistä ja herkkuja. Nyt myös Rovaniemellä on sama ilta joten olemme käyneet nyt lähempänä meitä illassa mikä on kivaa koska ei sitten mene niin myöhään nukkumaan meno.

 

Syksy onkin alkanut ihan mukavasti ,minulla on nyt tosin flunssa joka on hiukan hidastanut minua ja vähentänyt opiskelu tehoani. Simon ja Roosan koulut on alkanut kivasti ja Ilkalla on töitä riittänyt hyvin. nykyään Simo on lähestulkoon kokoajan kaverilla mitä nyt käy kotona syömässä. Roosalla on ollut myös muutamia kavereita kylässä ja hän pääsi pariviikkoa sitten kaverin kanssa uimaan. Minulla ei ollut käteistä rahaa antaa mukaan, niin kaverin äiti oli maksanut hänetkin.

Lastenmission koulutus

olen nyt saanut osallistua lastenmission RoL 1 koulutukseen jossa käydään perusteellisesti läpi kuinka opetetaan lapsille raamattua ja evankeliumia erityisesti. Kurssi on järjestetty viikonloppuisin ja on ollut mielenkiintoinen. Kurssin paras anti kuitenkin on yhteys muihin pyhäkoulun opettajiin.

Rukous aiheet:

  • Matkustan ensiviikolla Helsinkiin National Forumiin eli YWAM:in johtoryhmän kokoontumiseen edustamaan Rovaniemen keskusta. että matka menisi hyvin
  •  Täysi terveys minulle että jaksaisin opiskella täydellä teholla.

 

 

s