Kesäkuuta Rovaniemeltä!

Aika on kulunut kuin siivillä raamattu kurssia ei ole kuin nämä kaksi viimeistä viikkoa ja sitten se on ohi. Lomailusta on turha haaveilla, koska koulun loputtua tänne tulle korealainen aktio tiimi kahdeksi viikoksi   ja heille tulisi järjestää ohjelmaa tuolle ajalle.

Lisä haastetta tuo se että vuokra aika missio nuorilta tässä talosta loppuu tämän kuun lopussa eikä uusi paikka ole varmuudella vielä selvä. Mikä tarkoitta myös ettei meillä pian ole paikka missä asua jos ei pian aukene ihmeen kautta joku paikka.

Kuulunut kuukausi on tuonut uusia haasteita niin Ilkan koulun kuin minun toimen kuvani suhteen. Yksi staff lähti Japaniin kahdeksi viikoksi ja olen yrittänyt sitten auttaa keittiössä että saatais hommat pyörimään.

Tämän kuluneen ajan huippu kohta on kuitenkin ollut se, kun olitiin puistossa leikkii Simon aivan uusien kavereiden kanssa ja yhdeltä pojalta katosi lelun osa. Hän itki metsässä ja luulin että hän on loukannut itsensä. Menin paikalle ja kysyin mikä hätänä poika ketoi asiansa ja rauhoittui kun alettiin etsiä kun lelua ei löytynyt sanoin :et voitais rukoilla et Jumala voisi auttaa että se osa löytyy. Minä rukoilin ensin ja sit pojat kysy et mieten voi rukoilla kun sanoin että hekin voisivat rukoilla.  Pettymys minulle oli suuri kun lelua ei löytynytkään silloin mutta illa rukoilin: Isä tää on huono todistus anna sen lelun löytyä. Ja seuraavana päivänä lelu oli löytyny.  Sitten oltiin myöhemmin viikolla taas leikkimässä ja Simo hukkasi sormuksensa niin tämä kaveri sanoi Simolle: et hei sähän voisit rukoilla, et mäkin lösysin sen lelun kun rukoili.

 

Rukous aiheet:

-uusi koti kautta keskus meille

-ystäväni Sofia Helsingissäon todella vaikeuksissa ja tarttis käytännön apua ja myös henkistä apua mutta olen itse täällä

-pappani on hyvin huonossa kunnossa ja olen hänestä huolissani